Życie codzienne i kwestie techniczne

anowi rama spoczywająca na dwóch mostach napędowych. Most przedni skrętny zamocowany jest wahliwie do ramy, tylny zaś sztywnie. Zapewnia to uzyskanie poprzecznego przechyłu mostu przedniego i utrzymanie stałego kontaktu kół z podł

Dodane: 08-09-2016 15:41
Życie codzienne i kwestie techniczne

Budowa koparkoładowarki

Budowa koparkoładowarki

Podstawowe zespoły koparkoładowarki to:

podwozie,
nadwozie,
układy robocze.

Podwozie

Podwozie stanowi rama spoczywająca na dwóch mostach napędowych. Most przedni skrętny zamocowany jest wahliwie do ramy, tylny zaś sztywnie. Zapewnia to uzyskanie poprzecznego przechyłu mostu przedniego i utrzymanie stałego kontaktu kół z podłożem.
Nadwozie

Nadwozie składa się z kabiny operatora zamontowanej do ramy, maski silnika, błotników i podestów roboczych, zbiorników oleju i paliwa. W kabinie znajdują się dźwignie sterujące osprzętem roboczym, kierownica do sterowania maszyną, pulpity ze wskaźnikami do kontroli prawidłowej pracy i przyciski. Konstrukcja ROPS/FOPS zapewnia operatorowi bezpieczeństwo przed zgnieceniem pod ciężarem maszyny w przypadku jej przewrócenia się. Zabezpiecza go także przed spadającymi przedmiotami.
Układy robocze
Układy robocze, ładowarkowy i koparkowy, zapewniają wysoką trwałość i niezawodność działania. Ładowarkowy układ roboczy umożliwia osiąganie optymalnych kątów wysypu w całym zakresie pracy układu. Charakteryzuje się dużym udźwigiem, dużą siłą wyrywającą oraz dużą odpornością na obciążenia dynamiczne. Koparkowy układ roboczy jest typu podsiębiernego, obrotowy z amortyzacją obrotu, z przesuwem poprzecznym, o dużej wytrzymałości mechanicznej i stabilności2.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka


Wykopy

Każda budowa obiektu usytuowanego na ziemi wymaga tak zwanych prac ziemnych. Najczęściej konieczne jest wykopanie odpowiednio dużej dziury w ziemni lub przemieszczenie dużych mas ziemi. Czasami trzeba też wyrównać teren.

Oczywiście można takie prace wykonać za pomocą narzędzi ręcznych - sprawdzi się to przy budowie altanki ogrodowej ale już choćby budowa domu znacznie przerasta możliwości jednego człowieka. Dlatego używa się koparek - kilka godzin i głęboki wykop pod fundamenty domu jest gotowy.

Tak samo jest z drogami. Ręcznie to można się pobawić w weekend i zrobić podjazd do garażu. Obecnie wszystkie drogi są budowane z użyciem wszelkich rodzajów maszyn budowlanych - od koparek i spycharek po maszyny transportowe.


Jakie są rodzaje olejów?

Każda maszyna - czy jest to samochód osobowy, ciężarówka czy też kosiarka wykorzystuje do smarowania oleje. Najczęściej stosowane są oleje silnikowe - bo każda maszyna wyposażona w silnik spalinowy wymaga smarowania olejem silnikowym.
W samochodach osobowych dodatkowo stosowane są oleje przekładniowe do skrzyń biegów, oleje do automatycznych skrzyń biegów i oleje do mostów napędowych.

Oprócz tego stosuje się oleje w układach hydraulicznego wspomagania kierownicy oraz w kompresorach klimatyzacji.

Natomiast w maszynach budowlanych stosowane są dodatkowo oleje do napędu siłowników hydraulicznych. Tak więc taka nowoczesna koparka, z klimą, wspomaganiem i innymi bajerami może mieć sporo różnych olejów do wymian.



© 2019 http://karmag.rzeszow.pl/