Czy warto dzwonić do mechanika?

y, a często pilna potrzeba naprawienia naszego auta kieruje nas do pierwszego lepszego warsztatu. W związku z tym, że serwisowanie samochodów jest nieraz bardzo skomplikowanym procesem, a stosunkowo mała część użytkowników aut zda

Czy warto dzwonić do mechanika?

Jak ustrzec się przed nieuczciwym mechanikiem?

Najlepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o serwisowanie samochodów jest wybór godnego zaufania mechanika. Nie zawsze jest on jednak możliwy, a często pilna potrzeba naprawienia naszego auta kieruje nas do pierwszego lepszego warsztatu. W związku z tym, że serwisowanie samochodów jest nieraz bardzo skomplikowanym procesem, a stosunkowo mała część użytkowników aut zdaje sobie sprawę z tego, jak powinna przebiegać naprawa samochodu łatwo stać się ofiarą oszustwa. Nigdy nie możemy być przecież pewni, jaka część samochodowa została wymieniona, jeśli nie posiadamy wystarczającej wiedzy w tym temacie. Wobec tego warto przed udaniem się do warsztatu zrobić rozeznanie o tego typu usługach na przykład wśród rodziny czy znajomych.


Encyklopedycznie o silniku Wankla

Silnik z tłokiem obrotowym ? silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra. Powstało wiele koncepcji i konstrukcji. Projekt maszyny parowej z wirującym tłokiem opracował już w 1782 r. James Watt. Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki. Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wynalazek niemieckiego konstruktora Feliksa Wankla (1902-1988). Pierwszy patent Wankel uzyskał w roku 1929, a kolejny w roku 1936.

Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider ? prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. W roku 1967 firma Mazda, która już w 1961 roku zakupiła licencję od NSU, zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwoma wirnikami. W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym. Kolejne modele sportowe Mazdy to model RX-7 z 1978 roku, napędzany silnikiem 1,1-litrowym o mocy 105 KM. W połowie lat 80 XX w. Mazda zaprezentowała następne modele z silnikami o mocy 150-200 KM. W 1991 roku moc dwuwirnikowego silnika osiągnęła 250 KM. Ostatni model RX-8 z nowym silnikiem Renesis był produkowany w latach 2003-2012. 22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla. Tym samym skończyło się zastosowanie silnika Wankla w motoryzacji.

Zaletami silnika Wankla są jego małe rozmiary, mały ciężar oraz spokojny bieg. Jego wady w postaci małej trwałości uszczelnień i dużego zużycia paliwa ograniczyły jego wykorzystanie do samochodów sportowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_obrotowym


Zastosowanie cylindra

Układ tłok-cylinder jest bardzo szeroko stosowany w technice. Do głównych zastosowań należy zaliczyć:

silnik tłokowy (spalinowy i parowy)
silnik Wankla z obrotowym tłokiem
pompa i sprężarka tłokowa
siłownik hydrauliczny
strzykawka medyczna

Cylinder w silniku spalinowym
W konwencjonalnym silniku spalinowym cylinder jest tuleją (najczęściej wykonaną z żeliwa, stali lub duraluminium). W cylindrze wykonywana jest praca użyteczna poprzez spalenie w nim dawki paliwa. W silnikach czterosuwowych jest to jednolita tuleja (która może być integralną częścią bloku silnika lub być wymienną), natomiast w dwusuwowych jednostkach wykonane są kanały: ssący, wydechowy oraz (najczęściej dwa) przepłukujące. W silnikach chłodzonych powietrzem cylindry wykonane są z użebrowaniem zewnętrznym, aby zwiększyć powierzchnię oddawania ciepła. Natomiast przy chłodzeniu cieczą wykonane są specjalne kanały, którymi ciecz krąży wokół cylindra (cylindrów).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Cylinder_(mechanika)



© 2019 http://karmag.rzeszow.pl/